SACR toto leto podporila vyše 70 rôznych podujatí prezentujúcich Slovensko

30. júl 2015, 10:12
Bratislava 30. júla (TASR) - Viac ako 70 rôznych podujatí podporila toto leto Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), podujatia sa tešia stále väčšej obľube priaznivcov. Patria medzi ne folklórne, kultúrne a športové akcie, gurmánske festivaly, ktoré prezentujú Slovensko ako príťažlivú krajinu. Mimoriadny záujem bol o folklórny festival vo Východnej, Európske ľudové remeslo v Kežmarku, ...

Bratislava 30. júla (TASR) - Viac ako 70 rôznych podujatí podporila toto leto Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR), podujatia sa tešia stále väčšej obľube priaznivcov. Patria medzi ne folklórne, kultúrne a športové akcie, gurmánske festivaly, ktoré prezentujú Slovensko ako príťažlivú krajinu.

Mimoriadny záujem bol o folklórny festival vo Východnej, Európske ľudové remeslo v Kežmarku, Gurmán fest v Bratislave a Košiciach či svetové finále OutbreakEurope v Banskej Bystrici. Zvýšený záujem o SR sa prejavuje aj v náraste návštevnosti podujatí. Folklórny festival vo Východnej zaznamenal historický rekord v podobe 2000 účinkujúcich a viac ako 30.000 návštevníkov. Umenie ľudových remeselníkov si do Kežmarku na podujatie Európske ľudové remeslo prišlo pozrieť viac ako 40.000 ľudí.

"Návštevníci nami podporovaných podujatí prejavovali veľký záujem o Slovensko. Teší nás, že mnohí z nich, najmä zo zahraničia, sa aj vďaka informáciám, ktoré im agentúra poskytovala vo svojich informačných stánkoch, chcú k nám opätovne vrátiť na dovolenku," povedala generálna riaditeľka SACR Marta Kučerová.

Okrem kultúrnych a spoločenských podujatí podporuje agentúra aj iné aktivity. Slovenská pobočka Medzinárodnej federácie novinárov píšucich o cestovnom ruchu (FIJET) pripravila Letnú akadémiu mladých novinárov zameraných na oblasť cestovného ruchu. Aj vďaka spolupráci so SACR spoznali študenti z ôsmich krajín rozmanitú dovolenkovú ponuku SR. Medzi inými atrakciami navštívili mladí novinári Bratislavu a vyskúšali si aj ryžovanie zlata v múzeu v Hodruši-Hámroch.

"Spolupráca so slovenskou pobočkou FIJET má pri tejto akcii veľký význam v propagácii Slovenska. Mladí novinári sa oboznámili so Slovenskom ako celoročnou atraktívnou destináciou a na vlastnej koži si vyskúšali viaceré atrakcie. Pri písaní reportáží z návštevy našej krajiny tak môžu čerpať z vlastných skúseností," dodala šéfka SACR.

pe gl

zdroj: www.tasr.sk